#Cabaran 30 Hari : Hari 2: 5 cara memenangi hati anda?? juga Hari ke 3 dan ke 4... =p

hahaha.. cabaran hari ke dua... 
 nak terus kan hari ke tiga dan ke empat dalam satu entry boleh?? sebab macam pendek je kan.. boleh la... blog sendiri kan.. bukan blog orang lain.. jadi suka hati kita lah memandangkan masing-masing dah hari ke 10.. heeee,,,,

hari ke 2 -5 cara memenangi hati anda?-

tak ada jawapan yang tepat, kerana semuanye subjektif..
terpulang pada waktu dan keadaan... heee.. 
tapi yang jelas...

  1. Tolonggglaaaa mintak maaf lepas buat salah.. kekadang saya tak perlukan penjelasan yang panjang lebar pun.. tak perlu merayu atau berjanji tak mengulangi bagai.. cuma cukup ucapan mintak maaf, dan mengaku salah, segala nya akan kembali ok, walaupun terluka besar mana pun hati saya , insyaallah segalanya akan beransur walau makan masa yang lama.. hati saya, tau lah saya uruskan nya...
  2. Saya suka ucapan terima kasih... walau seteruk mana saya buat utk awak awak atau awak, bila ada ucapan terima kasih, haaa lega... rasanya berbaloi apa yang saya buat tu.. walau pun penat macam nak mati... tapi rasa lega tauuu..
  3. saya tak kata pun saya tak suka suka hadiah. tapi kalau tak bagi tidak lah saya meminta2.. hehe... kekadang awak , awak atau awak belanja saya makan aiskrim 20sen tu pun hati saya dah berbunga2 tau.. ini kan pulak kalau awak hadiahkan gelang emas.. rasa sesak nafas saya tau sebab penuh taman bunga berakar umbi dalam hati saya... 
  4. saya suka makan.. pergi mana2 pun saya suka cari makanan..  jadi tolong la bagi saya makanan... kalau tak da makanan, saya rasa macam nak pengsan... biar saya tak dapat beli barang yang saya suka, janji saya dapat beli makanan.. hehehe
  5. setiap ayat yang berunsur penyedap, contoh: nanti saya akan belikan.. nanti saya akan bawak awk pergi... nanti saya nak bagii.... itu semua adalah janji untuk saya... jadi tolong lah tepati sebelum muka saya jadi biru masa berhadap dengan awak...
hehehehe.... jelas?? tak jelas, tanya sendiri.. haha

Hari ke 3 - Sesuatu yang menguatkan anda??-

selain dari Kalsium, apa lagi yang saya perlukan...
tentulah awak.. hahaha (klishe sangat ayat...)

saya cuma perlukan segala kebaikan di muka bumi ini.. hah.. walau di timpa musibah seteruk mana, 
insyaallah saya akan begitu kuat menghadapinya,,,

dan saya percaya dari dulu Allah S.W.T sentiasa ada untuk saya..
kalau awak tau hidup saya yang dulu sangat sangat sangat teruk,,
teruk yang di cari sendiri..
dan Allah tak pernah lupakan saya...
banyak doa2 saya di makbulkan nya... 
saya je masih tak sedar diri dan terlupakan Dia  T_T jahat kan saya..

lagi, selain kehilangan boypren2 yang tak guna, 
saya belum pernah lagi kehilangan orang yang teramat tersayang..
syukur, hingga ke usia ini, ibu bapa, adik beradik, anak2 buah masih ada menemani hari2 tua saya...
Allah,.. tak tau macam mana saya nak hadapi jika mereka tiada..
memikirkan jer dah cukup buat saya menangis, bagaimana untuk menghadapi pula..

dan untuk suami ku, kamu adalah alasan terkuat untuk ku mampu hidup bahagia di dunia ini... teruskan bersama ku, susah senangku.. walau tiada apa2 yang mampu ku berikan padamu,
ku bermohoan selalu dalam doaku, Allah berkati dan memberi rahmat kepadamu yang tak putus...
sob3..* touching...

eh.. sesuatu ke seseorang eh? cam salah tajuk je. 
tak kan pulak, nak jawap, bila saya makan bayam, saya rasa sangat kuat macam popeyeeee... heeee...

sudah-sudahhh.. nexttttt...

Hari ke 4: -Buku kegemaran Anda??-

sejak berkahwin ni, saya dah tak membeli buku atau membaca buku.. surat khabar pun jarang nampak rupa, ini kan pulak buku yang setebal 2,3 ratus muka surat tu kan...

jadi buku kegemaran saya adalah...
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
...


 MUKABUKU




itu je yang termampu buat masa ni...

 T_T



k...BYE.....


Tiada ulasan: