Isnin Yang Syahdu -15/09/2014

Assalamualaikum,


entry ini di tulis pada hari rabu tepat pukul 12 pagi, 
baru melepasi waktu hari selasa..
dengan meminta izin suami, mengambil sedikit masa di tengah malam untuk mengupdated
cerita yang ku simpan selama 2 harini...

haaa... alkisahnya... untuk berlintas langsung terus dari handphone amat lah payah sekali..
entah kenapa handphone sekarang amat tidak mesra blogspot..
tidak kah mereka tahu  blogspot juga sama hebatnya dengan facebook dan instagram?
hehehe... asyik mengomplen je kejenye...  sudahlah menggunakan laptop berlinekan poli ini kene menunggu habis masa bekerja baru boleh berjimba2 di laman sosial..
nak menukar sim ke broadband, haaa lagi lah malas kan... 
jadinya saya memerlukan masa bersendirian di tengah malam, 
baru boleh mengupdate blog..
lama2 kelamaan, makin seronok pula dapat menulis, 
walau yang membaca entahkan ada entahkan tidak..
janji hatiku puas dapat meluahkan sesuatu.. 

yang sebenarnya meminta izin ingin menonton rancangan Roommate, rancangan kegemaran... lama tak tengok, siaran ulangan pun tak sempat ku tonton,,,

berbalik kepada cerita... isnin yang syahu... melangkah longlai menghabiskan sisa hari...
haa.. alangkah indah nya jika hari ini cuti...
tapi cuti pun, jika tiada benda yang ingin di lakukan, bosan juga kan...
jadi lebih baik la melakukan perkara rutin seperti biasa..
ada juga aktivitinya....

seperti biasa aktiviti surirumah.. selain mengerjakan kain baju yang banyak, mengemas rumah,
memasak, apa lagi yang boleh di lakukan... mengemas rumah pun pakai main skip2... 
ikut kan suami hari2 mesti vakuum 1 rumah..
di sebabkan isterinya tak begitu rajin, hanya vacuum sekali je seminggu, hari2 lain, cuma sapu jer...
maklum la, bila rumah mempunyai anak bulus, harus lah bekerja lebih dari biasa.... kan... 
kengkadang tak tahan dengan bulu yang tiada penghujungnya bila akan berhenti gugur...
di mana2 pun boleh jumpa.. sebab itu sy tak selesa orang nak datang secara mengejut..
sekurang2 nya kene ada masa vacuum rumah  sebelum datang... 
atau malas bagi orang datang rumah, sebab kena pada orang suka kucing, oklah.. 
kene yang anti kucing, tak pasal2 kucing2 ku jadi bahan umpatan orang.. hehe..

sudah2 la bercakap, mari kita bercerita pasal makanan pula... =)



*gambar*



sempat memasak kari ayam, sayur kacang goreng telur, ikan tamban goreng serta sambal belacan express untuk melengkapkan rasa kari... 

petang tu, sesuatu terjadi ketika penyediaan untuk minum petang.. tau jelah bila sy berbuat sesuatu masakan, lalu tidak menjadi, terasa seperti dunia terus berhenti berputar... cheewahh... takdelah sampai macam tu, cuma sedikit kecewa je..



*gambar*


niat nye nak buat Pai Tee , yang macam dekat Chicken Rice Shop tu.. bahan semua dah cukup di beli... tapi entah kenapa asyik tak menjadi je... banyak kali cuba... dah macam2 petua yang di google telah di cuba, namun tidak mendatangkan hasil... Allah,.. kecewanya... mungkin kerana acuan baru, beli di pasar payang tempoh hari.. jadi ia belum mesra pengguna.. harapan cuba lagi nanti akan menjadi lah.. nangiss tauuu,,,

jam dah menunjukkan pukul 5.. masa kerja suami tamat.. bergegas tolak semua ketepi, dan menghasilkan roti jala untuk di makan bersama kari ayam tengah hari tadi.. alhamdulillah rezeki petang itu ada,,, ada jugalah untuk kudapan petang..

sempat menapaukan untuk teman bersukan, haa katanya sedap sungguh kari ayam ku...tapi rasanya banyak lagi kekurangannya... mungkin kerana ku membuat kuahnya pekat,, atau nama lainnya, kari ku sentiasa je pekat... tak pernah jadi cair.. hehe.. 

tadi baru mengomplen dekat suami, suka sangat bagi apa2 masakan dekat kawan ku 2 orang yang ade kat sini, setiap kali bagi, mesti ada pujian, tak macam awak xcakap apa2 pun.... heee.. bukanlah nak riak atau apa...tapi rasa gembira bila terima pujian, ianya membuatkan ku nak membuat dan terus membuat lagi.... rasa lega dan berbaloi duduk di dapur lama2 kan.. sapa yang tak suka pujian kan??

okehlah , cukup sampai sini cerita hari isnin...  hari selasa akan ku titipkan lagi 2 cerita.. tapi entahkan bila.. harap2 ada kesempatan nanti...

p/s: maaf, bahasa tunggang langgang.. dah lama tak menaip panjang... hehe
p/s2: syahdu sungguh tak boleh upload gambar... akan di edit kemudian...

1 ulasan:

maisara wani berkata...

hi!!!!
baru tau hari ini ko dok komen kat blog aku...keh keh keh.